گروه سازه های آبی پیور آکوا

ساخت وبلاگ

طراحی سیستم های تصفیه آب صنعتی

سیستم های تصفیه آب صنعتی انواع نیاز های تصفیه و جدا سازی آلاینده ها را از هر حلالی برآورده می کنند. سیستم های تصفیه آب صنعتی می توانند از فرآیند های چند گانه نسبتاً فشرده و ساده تا پیچیده که کاربرد های متنوعی دارند، متغیر باشند. یک سیستم تصفیه آب صنعتی پیورآکوا، تصفیه آب را انجام می دهد بنابراین برای مصارف خاص، مصارف صنعتی، تولید یا حتی برای دفع آب مصرف شده، این پکیج تصفیه فاضلاب مناسب تر است. گفته می شود که هر سیستم، بسته به نیاز های مراکز مورد استفاده، متفاوت خواهد بود و بسیاری از فناوری هایی که این سیستم ها را تشکیل می دهند می توانند مشابه باشند. به طور کلی، برخی از سیستم های تصفیه آب صنعتی که بیشترین متقاضی را دارند و طیف گسترده ای از صنایع را پوشش می دهند، معمولاً شامل موارد زیر هستند:

  1. سیستم های تصفیه آب خام
  2. سیستم های تصفیه آب دیگ بخار
  3. سیستم های تصفیه آب برج خنک کننده
  4. سیستم های تصفیه فاضلاب
سیستم تصفیه آب صنعتی پیورآکوا
سیستم تصفیه آب صنعتی پیورآکوا
 

فناوری های انتخاب شده در پکیج های تصفیه آب شرکت سازه های آبی با برند پیورآکوا، بسته به آلاینده هایی که باید از بین بروند متفاوت خواهد بود، اما می توان آن چه را که در این چهار سیستم تصفیه صنعتی رایج وجود دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آب شیرین کن RO صنعتی

آن چیزی که بر همه ما واضح و مبرهن است، انحلال پذیری بسیاری از نمک های معدنی در آب است. همین موضوع باعث می شود آب بسیاری از نمک های معدنی را در خود داشته باشد. یکی از نمک های معدنی که به صورت متداول در آب پیدا می شود، نمک NaCl است. بخش عمده ای از آب های زمین، بالغ بر ۹۸ درصد آن، آب های شور هستند و با توجه به کمبود آبی که امروزه گریبان گیر نسل بشر است، استفاده از این آب های شور واجب است. شوری آب دریا ها بستگی به مناطق مختلف زمین دارد. برای مثال صنایع تصفیه آبی که از دریای خزر به عنوان منبع آبی استفاده می کنند، شوری آب دریای خزر را ۲ تا ۵/ ۲درصد تعیین کردند. این در حالی است که آب خلیج فارس،‌ شوری معادل 5.4 درصد دارد. دستگاه آب شیرین کن صنعتی، می تواند نمک های معدنی محلول در آب های مختلف را حذف و آبی بدون این املاح در اختیار صنایع قرار دهد. 

آب شیرین کن RO صنعتی - تصفیه آب صنعتی
آب شیرین کن RO صنعتی
نکته مهم در رابطه با آب شیرین کن صنعتی این است که جلوی رسوب کردن این املاح و نمک ها در تجهیزات را می گیرد و اجازه نمی دهد تا دستگاه ها و لوله ها با گرفتگی، دچار مشکل و کاهش راندمان و کارایی شوند. روش مورد استفاده در اکثر آب شیرین کن های صنعتی برای تصفیه آب صنعتی،‌ روش اسمز معکوس است. در ادامه این مقاله این روش را برای شما بیان می کنیم. آب شیرین کن اسمز معکوس می تواند تمامی املاح موجود در آب را تصفیه کند و آبی بدون املاح و نمک های معدنی در اختیار صنایع قرار دهد.
گروه سازه های آبی پیور آکوا...
ما را در سایت گروه سازه های آبی پیور آکوا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پیورآکوا pure-aqua بازدید : 100 تاريخ : چهارشنبه 24 دی 1399 ساعت: 22:41

دستگاه ازن ژنراتور

این دستگاه در اصل ابزاری برای تمیز کردن آلودگی هوا و بو می باشد که در موارد مشابه نیز استفاده می گردد. با این وجود ازن یک نوع محرک ریه بوده و قادر است عوارض جانبی نیز برای سلامتی داشته باشد. دستگاه ازن زن یا ازن ساز روشی موثر برای تمیز کردن تمام آلودگی های هوا و بو ها است. اما ازن برای سلامتی عوارضی دارد.

شواهد نشان داده است که غلظت ازن که از طریق تنفس بی خطر میباشد، در کنترل آلودگی هوای موجود در خانه بعید است که موثر واقع شود. تمامی تولید کنندگان و فروشندگان از اصطلاحات متنوعی برای توصیف این دستگاه استفاده می کنند.

مکانیسم عملکرد ازن ژنراتور

مکانیسم این دستگاه ازن ساز بر اساس خاصیت اکسید کنندگی می باشد. این مولکول های ناپایدار که خاصیت اکسید کنندگی دارند، دیگر مولکول ها را اکسید می نمایند. همین ویژگی منجر شده است تا این ماده برای تصفیه در زمینه های مختلف استفاده شود. همچون تصفیه فاضلاب شهری، صنایع غذایی، تهیه آب آشامیدنی، صنایع کاغذ و نساجی.

مهمترین فایده ازن ویژگی تمیز بودن آن می باشد. زیرا با اکسید کردن مواد تقریبا محصول جانبی تولید نمی نماید. از سوی دیگر ازن بوی قابل تشخیصی دارد و به همین دلیل غلظت کم آن نیز قابل درک است. این مسئله باعث ایمنی کارکرد با ازن می گردد. ازن قادر است باکتری، قارچ، بو و میکروارگانیسم هایی همچون ویروس را اکسید نموده و از بین برد.

شرکت سازه های آبی پیورآکوا بزرگترین تولید کننده و تامین کننده تجهیزات در حوزه ی ضدعفونی آب و ارائه خدمات در طراحی سیستم دستگاه ازن ژنراتور می باشد.

عملکرد دستگاه ازن ژنراتور
عملکرد دستگاه ازن ژنراتور
گروه سازه های آبی پیور آکوا...
ما را در سایت گروه سازه های آبی پیور آکوا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پیورآکوا pure-aqua بازدید : 114 تاريخ : چهارشنبه 24 دی 1399 ساعت: 22:38